Välkomna till polarliv.se

I den här bloggen kommer jag, Janna, och min man Jörgen att skriva om vårt liv med vår Polar-husvagn. Vi kommer bland annat att recensera camping- och ställplatser, blogga om mat i samband med campinglivet, utflykter, sevärdheter och säkert en massa annat! Välkomna till oss!

Välkommen till LavendelLyckan!

Nu är vårt hus officiellt namngivet! Vem vill komma på invigningsfest?

Påsk med lite av varje

Påskhelgen började med lite renovering på långfredagen. En vägg fick ny beklädnad. Vi blev så nöjda! På påskafton fick vi finbesök av Jannas pappa och hans sambo. Jörgen grillade lammstek och det blev fantastiskt gott! På påskdagens morgon blev det påskfrukost innan finbesöket rullade vidare med husbilen och […]

Nyårscamping!

Började förväntansfullt resan i lördags förmiddag. Solen var framme hela vägen! Efter 2,5 timme var vi framme vid vårt efterlängtade Getnö! 2 ståtliga rådjur mötte oss när vi rullade in. Vi blev som vanligt väl mottagna av Ingrid och Ingvar. Vi fick välja vilken plats vi ville men […]

Hemmamys

I brist på fricamping så har vi kolbulle-middag, bras-mys och spa-bad hemmavid!

LavendelLyckans camping bjuder på Höstcamping med Oktoberfest!

I helgen som gick så hade vi höstcamping på LavendelLyckans camping i Hänninge Ry! Campingen var nästan full! Det blev en riktig Polar-camping! På fredagskvällen anlände större delen av gänget. Vi grillade, umgicks, åt och drack gott! På lördagsförmiddagen tog vi en obligatorisk promenad, denna gång i Frostavallen […]

60-årsjubileumsfest!

Ikväll har vi varit på fest hos Lödde husvagnar! Polar fyller 60 år under 2024. Trevlig kväll med god mat och bra priser i tillbehörsbutiken! Nya trappan pryder nu sin plats utanför Castello och den blev godkänd av husvagns-hunden Gizmo också! Kvällen avslutades med att vi fick en […]

Hjortsjöns Camping

Igår kväll checkade vi in på Hjortsjöns camping i Vaggeryd för en övernattning! Vi gillade verkligen den här campingen. Den var liten och mysig. Första intrycket var personalen i receptionen som var trevlig. Som det låter så ligger campingen precis vid sjön och har en fin badplats. Servicehuset […]

Vår första semestervecka!

Ja, här har det ju inte varit mycket aktivitet under det här året. Det betyder inte att vi inte har varit ute med vagnen. Men vi har haft oroligt mycket att göra på hemmafronten med hus och trädgård att vi inte har orkat med mycket annat. Det kommer […]

Sammanfattning av höstens aktiviteter

Vi har varit väldigt dåliga på att uppdatera bloggen den här hösten. Så nu såhär på självaste nyårsafton kommer en liten sammanfattning av de två aktiviteter där vi varit iväg med husvagnen och inte uppdaterat. Den 22 oktober bar det av till V. Torup för lite dans till […]

Höstcamping på Skäralids camping

Förra helgen var vi ute på höstcamping med delar av midsommargänget. Vi checkade in på Skäralids camping tidigt på fredagskvällen. Jag hade förberett en lasagne i en folieform som vi värmde i Omniaugnen. Vi provar oss fortfarande fram och vi är fortfarande nöjda. På lördagsmorgonen plockade vi fram […]